Tunéziai utazás képek ALUL

Utazás Tunézia - 2006 január - Kriszti és Évi: nyaralás Sousse, Chebika, Sfax, Matmata, Monastir, Gabes stb.

Online hotel kereső és gyors foglalás: Tunézia többszáz hotele, képek, jó napi árak kedvezményt keresőknek

Az utazás legizgalmasabb része a Szahara-túra volt (vasárnap-hétfő). Végig buszoztunk, oda 380 kilométert, majd vissza ugyanannyit. Szabi már sms-ben tájékoztatott előzőleg, hogy ne izguljak rá nagyon, mert a Szaharában nincs semmi, a római emlékek mind le vannak pusztulva :)
Az a túlsúlyos magyar bácsi azért van lefotózva, mert az ő ülése mögött voltunk kénytelenek Évivel ülni (felváltva), a busz leghátsó sorában, több órán keresztül, összepréselődve... :( Tudniillik az utolsó sorban a lábaknak hagyott hely a többi üléshez képest sokkal kisebb. Hát még ha az előtted ülő széke annak a súlya miatt még plussz 5-6 centit hátradől...
A szenvedésen enyhített azért az arab idegenvezetőnk fantasztikus szövege. Mindenről csak a leglényegesebbeket mondta el, és tényleg azokat azokat a dolgokat, amik az embereket érdeklik (milyenek az emberek, mi a nemzeti étel, a vallási szokásokat, hol mit termesztenek, hányszor ellik a nőstény-teve (összesen egyszer), illetve röviden a történelmüket (1881-1956-ig francia gyarmat volt, pl.).
Első állomásunkon megnéztük a világ harmadik legnagyobb kolosszeumát El Jem-ben. Nem, nincs semmi köze a Pearl Jam-hez!... Az idegenvezetésből annyira emlékszem, hogy az egész város lakossága elfért a lelátókon.
Ezután továbbmentünk délebbre, megnéztük Matmatát, ahol az emberek földbe vájt lakásokban laknak. Akik látták a Csillagok Háborúja IV-et és a Tatooine bolygót, előnyben vannak. Nem nagyon értettem, hogy honnan szerzik be az ennivalót, elkerített állatokat, veteményes kerteket nem láttam... állítólag tevét és birkákat tartanak, sárgarépát, olívabogyót, más zöldségeket termesztenek. Viszont láttunk földbe vájt négy csillagos szállodát, nagyon mókás volt :)
Újabb kb. 2 óra buszozás után végre megpillantottuk a tevéket, elérkezett a kirádulás fénypontja. Szegény Évinek kb. 15 perccel a tevegelés előtt jöttek meg a nehéz napjai, úgyhogy az ilyenkor adódó teendők miatt lekéstünk a turbános autentikus arab öltözékről...ami, mint később kiderült, nem csak esztétikai, de praktikus szempontból is előnyös lett volna...a tevék ugyanis a nyílt terepen, cammogás közben farkincájukat fel-le csapkodva végzik el egy a dolgukat... :( Szerencsére a mi tevéink éppen nem ittak előtte sokat, úgyhogy ezt megúsztuk :) Nem volt túl meleg a Szaharában sem, kb. 15 fok, én egy kicsit fáztam is. Itt vettünk a sivatag rózsáiból (rózsaszerű homokkövületek).
A másnap kicsit kevésbé volt izgalmas, mint az első. Inkább hollywood-i nevezetettségeket láttunk, mint pl. az Angol Beteg repülőgép-szerencsétlenség jelenetének a helyszínét, ill. a Csillagok Háborúja I. homok-városkáját, amit az amerikaik építettek oda direkt ebből a célból. Megnéztünk egy gyönyörű kopár hegyvidéket, oázissal, ez tényleg festői volt :) Ezután megebédeltünk egy közeli étteremben. Útban haza betértünk egy szőnyeg-kereskedésbe és "1 dínáros boltba", ahol majdnem vettem az Ancsáéknak egy dobot, aztán végül mégsem :) Mondtuk az elárusítófiúnak, hogy jó, hogy ilyen olcsó, meg minden, de az a probléma, hogy őt is meg kéne vennünk hozzá, mivel mi nem tudjuk olyan profin megszólaltani a jangszert, mint ő :)) ez tetszett neki :) épp úgy, mint Évi, akinek végig csapta a szelet :)

A következő nap (Jan 10) az araboknál ünnepnap, böjtölnek, imádkoznak és birkát áldoznak Allahnak (ahogy a Bibliában azt hiszem Ábrahám fel kellett volna, hogy áldozza a fiát, Izsákot, aztán az Isten megkönyörült rajta, és küldött neki egy birkát, hogy azt áldozza fel a fiú helyett.). Egyszóval minden zárva volt, egész nap sétálni és olvasni tudtunk csak.
Kétszer voltunk Port El Kantaoui-ban (a képsorozat elején találjátok az erről készült fotókat), a csodás kikötővárosban. Ez tényleg nagyon puccos volt, a kis bonszájosított fáival és a zenélő szökőkútjával. Mivel a szökőkút csak 17-18h felé zenél, még egyszer visszamentünk este is :) Tényleg nagyon romantikus volt. (Hát még ha nem ketten lettünk volna lányok... :)
Utolsó nap elmentünk taxival Monastirba. Itt található az előző elnök, Habib Burghiba mauzóleuma és a korábbi üdülőhelye (egy elég nagy területet felölelő birtok, amit halála után magánszemélyeknek jó pénzért kiárusítottak). Csak az óvárosra volt időnk (arabul Medina), itt sem volt sok bolt nyitva. (De amúgy sem azért mentünk be, hogy vásároljunk :)
Az araboknál az ár majdnem minden boltban alku tárgya. 1-1 fixáras bolt van, a többi helyen mindenhol lehet, állítólag kell is alkudni. A visszajárót zsigerből úgy adják vissza, hogy levonják belőle a borravalójukat (értsd: jól átvernek, ha nem figyelsz). A legtöbb étel az utcákon annyiba kerül, mint nálunk, sőt, van ahol olcsóbb. A kávén hozzák be a lemaradást, a cappucchino a legtöbb helyen 1.5 dínár (240 Ft). A taxi hihetetlenül olcsó, Port El Kantaoui-ba (30 km Soussetól kb.) 640 Ft-ért vittek el minket (csak oda). Nálunk, ha még el sem indultunk a taxival, az 300 Ft :) - Copyright by Kriszti :-)

Tunézia olcsó, akciós utazás 2010-ben is
Görögország nyaralás   2 hetes görög út beszámoló Paralia, Athén, Meteórák.

Home  [ First Page ]  [ Next Page ]  [ Last Page ]

Page: [1]  [2]  [3]  [4]  [5]

Tunézia utazás:   Utazás, nyaralás, üdülés Tunézia - Földközi-tenger, tengerpart.

Bécsi hotelek : Bécsi hotel, apartman szállás árak és képek.

Utazási csatorna www.szb.hu

Seonyár2008 banner : díjazásos keresőmarketing verseny magyar módra.